Firmy s příjmením majitele v názvu jsou ziskovější

Firmy, které se jmenují po svých zakladatelích, jsou úspěšnější než ty s jinými názvy. Analýzou  firem v českém obchodním rejstříku a jejich ziskovosti se zabývala firma Bisnode a  dospěla k tomuto faktu. Firmy pojmenované po svých majitelích vykazují průměrně o třetinu vyšší zisky než ostatní společnosti. Mimo to jsou firmy s příjmením v názvu stabilnější. Riziko úpadku, exekuce či platební nesplatnosti je u nich o 19 procent nižší než u ostatních firem dle studie Bisnode. Podle analytika Milana Petráka je to způsobeno dvěma faktory: První je přítomnost příjmení vede vlastníky k zodpovědnějšímu řízení a druhým faktorem může být, že vlastníci, kteří pojmenují firmu podle sebe, s ní mají vážné úmysly. Jinými slovy: jména majitelů se nevyskytují v názvu firem, které jsou takzvanými prázdnými schránkami nebo jinými účelově založenými právnickými osobami. Bisnode analyzoval celkem 202 tisíc většinových vlastníků firem. Z nich po sobě pojmenovalo firmu 7,1 procenta. Nejčastěji po sobě firmy pojmenovávají právníci - jméno svého většinového majitele má v názvu přes 65 procent firem poskytující právní činnosti. Z přehledu byly vyloučeny firmy, jejichž název začíná titulem MUDr. - tedy soukromé zdravotnické praxe. Jinak by „zvítězily“ ony.

idnes.cz