Maloobchodní řetězce řeší napříč trhem zastaralé prodejny

Maloobchodní řetězce si uvědomují, že zastaralé prodejny je připravují o zákazníky i tržby. Billa, Penny, Lidl, ale třeba i Mountfield investují miliardy do rekonstrukcí svých stávajících prodejen, informuje dnešní deník E15. V nových prodejnách utratí zákazníci až o třetinu více, než v těch, které se po dlouhou dobu nezměnily. Prodejny většiny velkých hráčů na českém trhu jsou dvacet let staré a dávno už nevyhovují současným trendům. Řetězce do prodejen investují stovky miliónů korun. Billa ročně opraví patnáct supermarketů, Lidl bude mít do konce roku 50 předělaných prodejen a deset prodejen nové generace. Prodejci jsou si stále více vědomi, že to jak prodejna vypadá se odráží na každodenních tržbách. Ty se zvedají v nově svítících prodejnách až o třetinu. Dalším faktorem, který působí na spotřebitele již není jen cena, ale i prostředí, ve kterém nakupují. Maloobchodní řetězce plánují v několika příštích letech dát vyšší částky do rekonstrukcí a výstavby nových prodejen. Lidl plánuje investovat 9 miliard korun do konce roku 2018, Penny market 3 miliardy atd.