Lidé utrácejí za více za luxusní zboží

Řadě značek rostou tržby rekordním tempem. Může za to hlavně rostoucí poptávka v Číně a Evropě. Dalším důvodem je, že řada luxusních značek se v letošním roce spojila se svými konkurenty. Loni se luxusní značky potýkaly s problémy. Kvůli strachu z teroristických útoků jezdilo do Evropy méně turistů, kteří za drahé zboží rádi utrácejí. Poprvé od hospodářské krize z roku 2008 se tak stalo, že trh s luxusem nerostl. Letošní rok je však pro výrobce luxusního zboží velmi vydařený. Rostoucími příjmy se chlubí i ostatní velcí hráči na trhu. Francouzská firma Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), pod kterou patří značky Christian Dior či TAG Heuer, zvýšila příjmy za prvních šest měsíců o 15 procent na 19,7 miliardy eur (514,2 miliardy korun). Zisk LVMH vzrostl o více než pětinu na 3,6 miliardy eur (93,9 miliardy korun). Mateřská firma značek jako Gucci nebo Brioni utržila 7,3 miliardy eur (190,5 miliardy korun), téměř o třetinu více než před rokem. Ještě více než tržby vzrostl zisk společnosti, který je vyšší o 57 procent a činí 1,3 miliardy eur (33,9 miliardy korun). Dařilo se také výrobci kabelek, obuvi a parfémů, společnosti Hermès.

ihned.cz