Kamenné obchody s obuví se musí specializovat

19.02.2018 12:02

Kamenné obchody s obuví se budou muset specializovat na určitý druh bot, aby do budoucna obstály v konkurenci internetových obchodů. Jedná se o podobný trend, jaký již zachytily obchody s dětskou obuví, řekla ČTK tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace Vlasta Mayerová. "Zatímco moje generace je zvyklá přijít do prodejny, boty si vyzkoušet a koupit si je, mladí si klidně objednají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlou prodejci zpět," popsala Mayerová. Nabízet kompletní sortiment obuvi proto už podle ní nemá téměř smysl. Ani řetězce už prodejní síť nerozšiřují a často i redukují. "Je potřeba, aby se obchodníci specializovali. Speciálky s dětskou obuví, kde umějí dobře poradit, se chytly. Dobře fungují třeba také studia zdravé chůze. Obchody musí nabídnout víc než jen samotný prodej," řekla Mayerová. Stejný trend je zjevný i v západní Evropě či v USA. Například v menších městech po republice už ani větší obchody s obuví nejsou a šanci mají pouze ti specializovaní.

ceske noviny.cz